Само в 7DniVoleibol.bg

А някой дава ли си сметка в какво се превърна Марица!?

През отминалата седмица в българския волейбол се случи нещо наистина знаково. Което по обясними причини остана на заден план. Защото този спорт днес страда от собственото си неглижиране.

Във всеки друг спорт постигнатото от Марица (Пловдив) щеше да е поставено на някакъв пиедестал. Защото е наистина нов етап в развитието. Не на клуба, а на самия спорт. За първи път един наш волейболен клуб, при това само с женско направление, излезе от познатите стереотипи – стари влъхви се събират в някакъв клуб да харчат общински пари. Така се правят, че развиват волейбол в Монтана, в Перник, даже вече и в Дупница, да не говорим за Бургас.

И забележете, говорим за мъжко направление! При дамите е още по-отчайващо. В ЦСКА на Сашо Попов му трябваше женско направление, за да изглежда още по-тъжен рева му как се оправя сам. В Левски пък е невъзможно да става дума за продукт, когато на мач зрителите са по-малко от състезателките на площадката.

А днес Марица е продукт! Може би първият завършен клубен продукт в историята на българския волейбол. И го доказа мача миналата седмица от Шампионската лига. Пловдивчанки домакинстваха пред 3 500 души на „Колодрума“. Хора, това е феноменално. Та футболния отбор на Левски за двата си домакински мача срещу Гонзо събра едва 2 500 човека! Извинявайте, но дамите на Левски и ЦСКА ще съберат 3 500 човека за целия сезон, че и малко от следващия!

Обърнете внимание какво има Марица днес! Че отборът е хегемон, това е ясно. Но такива хегемони в България е имало много. За първи път обаче този хегемон излиза извън залата и се превръща в продукт. Пловдивчани имат сайт, страница във Фйсбук, най-добрата медийна политика в момента, присъствие във видео-каналите за споделяне и т.н. Всичко това превърна Марица в интересен за зрителите отбор.

Ако сега тръгнеш по улиците на Пловдив и питаш за една състезателка на „жълто-сините“, я отговори по един на 10 души, я – не! Но за сметка на това всеки един пловдивчанин знае какво се случва дори в този момент в Марица. Защото по безкрайните информационни канали е стигнало до него. И затова идват 3 500 на „Колодрума“, затова кметът Тотев си прави реклама, като събира красавиците на Иван Петков в кабинета си.

Може би е крайно време останалите волейболни клубове да извадят главите от пясъка и да потърсят по един свой Халачев. Защото рано или късно общинските хали ще спрат да дават пари и тогава какво правим!?

Напишете коментар

Вашият e-mail адрес няма да бъде публикуван. Задължителните полета са отбелязани със *